سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :45
بازدید دیروز :16
کل بازدید :54871
تعداد کل یاداشته ها : 99
103/4/12
10:22 ع

حالت نعوظ زمانی حاصل می شود که  تحریکات جنسی سبب شود مغز، اعصاب، رگ های خونی و هورمون ها، ماهیچه های اطراف دو ناحیه بافت اسفنجی آلت تناسلی مردان را بر انگیخته کنند. سپس این ماهیچه ها سبب می شوند جریان خون در بافت اسفنجی آلت تناسلی افزایش یابد و آلت سفت و بزرگ شود، و حالت نعوظ حاصل گردد. هنگامی که آلت تناسلی سفت و محکم شد، گروه دیگری از ماهیچه ها ورود جریان خون به آلت را متوقف می کنند و سبب می شوند که حالت نعوظ حفظ شود.

علل مختلفی ممکن است بر روی مراحل نعوظ تاثیر بگذارد و موجب اختلالات نعوظ شود. برخی از این دلایل در ذیل ذکر گردیده است:

- بیماری: بیماری ممکن است بر روی هرکدام از ساختارهای آلت تناسلی مانند ماهیچه ها، اعصاب و شریان های خونی اثر بگذارد و سبب اختلالات نعوظ شود. بیش از 70 درصد آقایانی که اختلالات نعوظ دارند، دچار بیماری های دیابت، اعتیاد به مشروبات الکلی، بیماری های کلیوی، مشکلات عروقی و بیماری های عصبی هستند.

- شیوه زندگی ناسالم: استعمال دخانیات، داشتن اضافه وزن، کم تحرکی و دیگر عادت های ناسالم که موجب بروز بیماری می شوند، دلایل اختلالات نعوظ هم می باشند.

- جراحی: طی برخی از عمل های جراحی به اعصاب، عروق خونی و اندام هایی که در نعوظ نقش دارند آسیب رسانده می شود، و در نهایت موجب اختلالات نعوظ می شود.

- داروها: اثرات جانبی برخی از داروها که معمولا داروهای نامرتبط می باشند مانند داروهای کنترل فشار خون یا درمان آلرژی، سبب اختلالات نعوظ می شوند.

- مسائل روحی: 20 درصد افرادی که دچار اختلالات نعوظ هستند، مشکلاتی از قبیل استرس های محیط کار، افسردگی و یا ترس از عدم توانایی برقراری یک رابطه جنسی خوب دارند.

درمان های مؤثر اختلالات نعوظ

داروهایی که برای درمان اختلالات نعوظ تجویز می شوند یکی از پیشرفت های پزشکی در دهه اخیر بشمار می روند. مهارکننده های فسفو(PDE)، میزان نیتریک اکسید را که  کنترل کننده جریان خون به آلت تناسلی است افزایش می دهند.

این داروها عبارتند از:

- ویاگرا (سیلدنافیل)

- لویترا (واردنافیل هیدروکلراید)

- سیالیس (تادالافیل)

مصرف هرکدام از این داروها را باید پزشک مربوطه تجویز نماید تا از اثرات سوء احتمالی جلوگیری شود. به طور مثال بیماران قلبی یا فشار خونی که یک سری داروهای خاص استفاده می کنند، مصرف داروهای PDE موجب افت شدید فشار خون در آن ها می شود و این روش درمانی برای آنها مناسب نیست.

روش های درمانی مؤثر دیگری نیز برای اختلالات نعوظ وجود دارد:

- داروهای خاصی که به آلت تناسلی تزریق می شود. البته این روش درمانی با اثرات جانبی مانند مدت زمان طولانی نعوظ و یا نعوظ دائم همراه است.

- دارویی به نام آلپروستادیل که به شکل گلوله ای وجود دارد و در مجرای ادراری کار گذاشته می شود و برای چند دقیقه حالت نعوظ ایجاد می کند. این روش نیز با اثرات جانبی مانند احساس درد یا سوزش همراه است.

- وسیله ایجاد خلأ برای نعوظ. در این روش از یک پمپ که خون را به درون آلت می کشد استفاده می کنند . یک نوار لاستیکی هم دور کمر آلت تناسلی بسته می‌شود،تا از بازگشت خون جلوگیری کند.

- از طریق جراحی وسیله ای در آلت تناسلی قرار داده می شود که موجب نعوظ می شود. از اثرات جانبی این روش می توان به ایجاد عفونت اشاره کرد.

داروهای مرتبط: واردنافیل


  
  

قبل از بحث در مورد روشهای درمانی افزایش چربی خون باید به این سوال اساسی پاسخ گفت: آیا هر دارو یا غذایی که طبعی خنک دارد، باعث کاهش چربی خون می شود؟


پاسخ این سوال به نظر بنده منفی است. متاسفانه دیده ام که بسیاری از اهل فن نیز چون افزایش چربی خون را عیناً معادل افزایش صفرا می دانند، برای درمان آن اقدام به تجویز انواع خنکی می کنند که می تواند در برخی بیماران مثل بیماران بلغمی مزاج باعث عوارض مختلف و حتی تشدید بیماری اصلی شود. لذا باید توجه داشت که:


1- بسیاری از داروهای «صفرابٌر» هستند که طبع گرمی دارند ولذا در درمان بیماران سردمزاج که دچار افزایش چربی خون شده اند، باید از این گونه داروها استفاده کرد همانطور که بسیاری از غذاها یا داروهای با طبع سرد هم هستند که باعث افزایش چربی خون می شوند؛ برای مثال ماکارونی طبع سردی دارد اما به علت انسدادی که در کبد ایجاد می کند و مانع از دفع صحیح صفرا می شود و نیز با ایجاد یبوست، عملاً باعث افزایش صفرا و چربی خون می شود چنانکه بسیاری از افراد هستند که با خوردن ماکارونی احساس تلخی در دهان خود می کنند.


2- در بسیاری از موارد، در درمان بیماران احتیاجی نیست که بر روی کاهش صفرا متمرکز شویم و عملاً با تجویز داروهایی که باعث کاهش استرس، تقویت کبد، تقویت معده، رفع یبوست و مانند آن می شوند؛ می توان چربی خون را کاهش داد. برای مثال شاید «بابونه» که طبع گرم و خشکی دارد را نتوان به عنوان داروی ضدّ چربی مطرح کرد؛ اما اگر برای یک فرد بلغمی مزاج که استرس زیادی دارد و به واسطه بلغم زیاد دچار ضعف کبد و معده و یبوست هم هست؛ بابونه تجویز کنیم؛ به تدریج، اعصابش آرام می شود؛ معده و کبد او تقویت می شوند و با کاهش رطوبت روده، یبوست نیز به تدریج بر طرف می شود؛ به این ترتیب عملاً با تجویز یک دارو که طبع صفراوی دارد(گرم و خشک) چربی خون این فرد کنترل خواهد شد.


داروهای موثر: تیشوک


  
  

نفخ نوزادان حالتی است که با کولیت نوزادی مرتبط است؛ کولیت دل‌درد و دل‌پیچه همراه با قولنج در نوزادان است و نوزادان تازه متولد شده‌ای که از شیر مادر تغذیه می‌کنند از هفته دوم به بعد با این مشکل درگیر می‌شوند.

دکتر پژمان علوی‌نژاد اظهار کرد: دلیل این مشکل، نبود باکتری در دستگاه گوارش نوزاد و کم بودن فلور میکروبی در بدن است و پس از شکل‌گیری فلور میکروبی، مشکل نوزاد نیز رفع می‌شود.

وی افزود: مشکل نفخ در بیشتر کودکان ایجاد و تا ماه سوم و چهارم زندگی رفع می‌شود و نیازی به استفاده از دارو ندارد و جایی برای نگران شدن مادران نیست.

علوی نژاد تصریح کرد: نفخ در نوزادان به صورت بی‌خوابی و بی‌قراری کودک نمایان می‌شود. علایم هشداردهنده‌ای مانند کاهش وزن در عارضه نفخ وجود ندارد و در صورت وجود چنین علایمی باید به بیماری دیگری شک کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:‌ ‌برای کاهش نفخ نوزادان بهتر است مادر شیرده از غذاهای نفاخ استفاده نکند، آرامش داشته باشد و هنگام شیر دادن به کودک نیز استرس و نگرانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: بهترین درمان مشکل نفخ، بغل کردن نوزاد و نوازش است. می‌توان ازموسیقی ملایم نیز برای‌ آرام کردن نوزاد استفاده کرد. در صورتی که نوزاد بیش از حد بی‌قرار بود می‌توان حوله گرم را روی شکم او قرار داده و او را نوازش کرد.

داروهای مرتبط: کولیک پد


  
  

به نظر می رسد که عمده علایم افزایش چربی خون ناشی از دو عامل است؛ یکی سنگین و غلیظ شدن خون که باعث کندی حرکت آن در عروق می شود ولذا باعث اختلال خونرسانی و کمبود نسبی اکسیژن در بافتها خواهد شد و دیگری، افزایش حرارت بدن در اثر افزایش صفرا. این علایم به طور خلاصه عبارتند از:


1- احساس سنگینی، خستگی یا کوفتگی در بدن.


2- خواب آلودگی.


3- سوزش و احساس افزایش حرارت نقاط مختلف بدن به خصوص کف پا که معمولاً در شب تشدید می شود.


4- دردهای نسبتاً مقاوم به درمان در ناحیه ساق و کف پا(و گاهی هم در سایر نواحی بدن).


5- سردردهایی که معمولاً به صورت سنگینی سر خودنمایی می کند.


6- خشکی و یا تلخی دهان.


7- سرگیجه و گاهی وزوزگوش.


8- سردرد، سرگیجه، سنگینی، خواب آلودگی، طپش قلب و علایمی از این دست، پس از مصرف غذاهای چرب؛ و تسکین این علایم با مصرف موادی مثل آبغوره، آبلیمو یا سرکه.


9- افزایش تعریق بدن.


10- ورم و پف کردن صورت.


نکته1: ذکر علایم فوق به این معنا نیست که تمام کسانی که دچار افزایش چربی خون می شوند همه علایم فوق را بروز می دهند؛ بلکه اغلب، تنها بعضی از علایم را دارند. بسیاری از افراد هم هستند که علیرغم چربی خون بالا، هیچ علامت خاصی ندارند و به طور اتفاقی، با انجام تست های آزمایشگاهی، متوجه مشکل خود می شوند.


نکته2: بالا بودن چربی خون بر روی قند خون، اثر هم افزایی دارد و لذا این مساله می تواند علایم دیابت را تشدید کند.

داروهای موثر: تیشوک

  
  

هر کاری می‌کنید آرام نمی‌شود،‌ ساعت‌هاست بی‌قراری می کند و هر تلاشی به بن‌بست می‌خورد. گریه‌های بدون وقفه نوزاد بی‌تردید به مرور زمان اعصاب‌تان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی مطمئن می‌شوید گرسنه نیست و پوشکش هم تمیز است به دل درد شک می‌کنید.

دل‌درد نوزادان یکی از عوامل اصلی گریه‌ آنها در ماه‌های اول تولد است. اما این گریه‌ها پایانی دارد. پیشنهاد‌های زیر کمک می‌کند خیلی زود روی آرامش را ببینید؛ هم خودتان و هم نوزادتان.

علامت‌ها را بشناسید
اگر نوزادتان برای مدت طولانی و شاید ساعت‌ها گریه کند شما باید علائم کولیک را بدانید. بسیاری از متخصصان در این موارد به کولیک نوزاد شک می‌کنند. کولیک معمولا از 2 هفتگی نوزاد شروع می‌شود و ممکن است تا حدود 3 ماهگی ادامه داشته باشد.

حواس‌تان به پروبیوتیک‌ها باشد
بعضی از بررسی‌ها نشان داده است که این باکتری‌های مفید می‌توانند علائم کولیک را برطرف کنند. به دنبال پروبیوتیک‌های دارویی بگردید اما پیش از آن با پزشک درباره لزوم استفاده از آن مشورت و توصیه‌های او را پیگیری کنید.

محیط رحم را بازسازی کنید
بهتر است کوچولوی‌تان را در یک پتوی نازک از جنس کتان بپیچید و او را روی بازوها و در آغوش‌تان بگیرید و خیلی محکم کنار گوش او صدای هیشششش رو دربیاورید. او را خیلی آرام تکان بدهید و چیزی برای مک زدن در اختیارش بگذارید، چیزی مانند پستانک، یا اگر زمان غذاخوردنش است سینه خودتان.

بدانید چه می‌خورید
اگر شما از شیر خودتان برای تغذیه کودک استفاده می‌کنید سعی کنید برای چند هفته از خوردن لبنیات خودداری کنید. ممکن است نوزاد شما به پروتئین شیر حساسیت داشته باشد. درباره میزان شیری که دارید با پزشک صحبت کنید، او به شما خواهد گفت که منبع شیر شما برای نوزادتان کفایت می‌کند یا خیر.

گازها را خارج کنید
وجود گاز معده یکی از فرضیه‌های شکل‌گیری کولیک نوزاد است. پاهای کودک را رو به بالا و تا نزدیک سینه بیاورید و برای چند دقیقه در این حالت نگه‌دارید. وقتی که به او شیر می‌دهید مرتب آروغش را بگیرید. ممکن است به شیشه شیر متوسل شوید که هوای کمتری وارد دهان کودک کند. در این حالت هم حواس‌تان باشد که نوزاد شیرین‌تان درست سرشیشه را گرفته باشد و آن را به شکل صحیح بمکد.

داروهای مرتبط: کولیک پد

  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >